Artystka wizualna, projektantka, pedagog. Studia na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom w pracowni prof. Henryki Noskiewicz-Gałązki oraz prof. Andrzeja Dłużniewskiego, 1992. Adiunkt, prowadzi Pracownię Intermediów na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie od 2012. Realizuje instalacje wykorzystujące różne media: fotografię, wideo, obiekty, działania performatywne. Jest autorką monografii Jej nieruchomość – krajobraz (Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, 2019). Mieszka w Warszawie.
Zuzanna Sadowa – w latach 1986-92 studiowała na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej ASP, między innymi w pracowni profesor Henryki Noskiewicz Gałązki (dyplom magisterski) oraz profesora Andrzeja Dłużniewskiego, z którym później pracowała jako asystent. Od 2000 r. Adiunkt na WAW ASP w Warszawie. Od 2012 r. prowadzi pracownię Intermediów na macierzystym Wydziale.
Wystawy indywidualne:
Na około blisko, na około daleko, XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa w Drohiczynie, 2017
Spotkania, Noc Muzeów w pracowni w Perunie w Warszawie, 2016r.
Czarne światło, Galeria XX1 w Warszawie, 2016
Projekcje, Noc Muzeów w pracowni w Perunie w Warszawie, 2015r.
Spacer II, XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa w Drohiczynie, 2015
Spacer I, XI Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Drohiczynie, 2014r .
Babie Lato II, Lutheranum w Warszawie 2013
Udział w wystawach zbiorowych:
Pełne Usta, instalacja site specyfic na wystawie „Kody i afordancje” w Instytucie Cybernetyki Sztuki w Gdańsku, 2021
Zbór Wód i Oko III wideoinstalacja na wystawie „4×10 Sztuka wokół nas” w Płockiej Galeri Sztuki, 2021
Raport terenowy_N52°24’(11-12”) E 22°35’(26-28”)_07.02.2020 wideo-art na wystawie „Salon Parametryczny +” w Salonie Akademii w Warszawie, 2020
f_lux, wideoanimacja na wystawie „Rekurancje _ Potęgometria” w Instytucie Cybernetyki Sztuki w Gdańsku, 2020
Ogród Zabaw, Play Garden, instalacja landart i performance na Międzynarodowy 9 Festiwal Landart, Bubel-Granna, 2019
„O” fotografie na wystawie „Types of Spaces – exhibition of didacticians of Faculty of Interior Design Academy of Fine Arts in Warsaw” w CKP College in Bangalore w Indiach, 2018
Kapelusz Ł. wideo-obiekt na wystawie „Dziwnotwór” w Noc Muzeów w Warszawie, 2017r.
Noc jest cieniem ziemi, wideo-art na wystawie ”Emocja i namysł” w Puławskiej Galeri Sztuki w Puławach, 2017
Oko wideoinstalacja na wystawie „Piękne Kłamstwa” Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego – Warszawa Galeria XXI – Warszawa Festiwal Fabryka Światła – Przasnysz, 2014
Monidło instalacja site-specyfic na Biennale Działań Artystycznych Fundacji Culture Schock, Park na Książęcem, Warszawa 2015
Publikacje:
JEJ NIERUCHOMOŚĆ – KRAJOBRAZ, monografia naukowo – artystyczna pt., wydawnictwo Akademia Sztuk Pięknych, Warszawa, 2019
OBRAZ W ŚRODOWISKU NATURALNYM I MEDIALNYM W KONTEKŚCIE DOŚWIADCZENIA KRAJOBRAZU. PREZENTACJA WYBRANYCH PRAC ARTYSTYCZNYCH AUTORA, artykuł w monografii naukowej „Dialog filozoficzny o człowieku”, wydawnictwo Tygiel, 2021
„POTRZEBA KRAJOBRAZU” „THE URGE FOR LANDSCAPE, artykuł w przeglądzie naukowym Drohiczyński Przegląd Naukowy, 2018
„SPACER” „THE WALK”, artykuł w przeglądzie naukowym Drohiczyński Przegląd Naukowy, 2016
”REFLEKSJE ARTYSTY O NATURZE PRZESTRZENI I WOLNOŚCI” ”THE CONTEMPORARY ARTIST’S REFLECTIONS ON THE NATURE OF SPACE AND FREEDOM”, artykuł w przeglądzie naukowym Drohiczyński Przegląd Naukowy, 2013
„TO SEE ANEW”, Alternative Zones: Uncovering the Official and the Unofficial in Fine Art. Practice, Research and Education, Poznań, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu 2016
Notka:
Tworzę projekty, w alternatywnym obszarze działań artystycznych, o charakterze intermedialnym, badam obszary styku, gdzie dochodzi do przemieszczania się sensów, w których czas ma kształt, a przestrzeń wyraża się poprzez ruch. Swoje działania postrzegam jako ciągłe aktualizowanie pytania o charakter związku ludzkich doznań i otaczającej rzeczywistości. One, moim zdaniem, mogą na nowo naprowadzać twórcze poszukiwania w stronę potencjalnych wartościowych relacji, które pełniej wiążą nas z rzeczywistością. Są dla mnie źródłem niewyczerpalnej inspiracji. Pracuję pomiędzy różnymi dyscyplinami z pogranicza sztuki mediów, filmu eksperymentalnego, działań w przestrzeni. W ten sposób, pozwalam wyartykułować się sprawom i wartościom, które normalnie nie mieszczą się w autonomicznych dyscyplinach i są przez nie pomijane, a ujawnione w nowej formule, tworzą oryginalne dzieło. Charakterystycznym dla mojej pracy jest włączenie w twórczość swoistej dyscypliny projektowej, pracy nad przestrzenią. Na moje doświadczenie w projektowaniu i kreacji przestrzeni składają się także ważne realizacje wystawiennicze, eventowe oraz scenografie filmowe.